Till startsidan

Omvänd kriminalitet!

Visst ska vi konsumenter inte snatta, stjäla eller på något annat sätt beröva någon på sin tillgång. Men är det rätt att vi konsumenter blir snuvade på konfekten? Att kakan vi köper på caféet är från i julas, att McDonald´s märker om maten, att ICA fuskar med köttfärsen, att IKEA säljer billigt skit som går sönder efter ett par dagar, att skickliga säljare får oss att placera om våra pengar så att de ska få tjocka plånböcker, att chokladen på macken går ut imorgon eller att varorna i frysen på ICA redan gått ut????
Detta är ju kriminellt! Dessa företag berövar oss på våra pengar!! Detta är omvänd kriminalitet!!! Och jag kan inte förstå hur företagare kan vara villiga att ge sina kunder sekunda varor. De måste för länge sedan ha förlorat glädjen att driva företag och borde sadla om och jobba med något annat. För en sak är säker. Om jag drev ett företag skulle jag vilja ge mina kunder kvalité! Allt annat är ju nästintill kriminellt!
Och alla dessa försäljare som prackar på oss varor, tjänster eller omplaceringar som vi inte behöver. De är ju på gränsen till kriminella! 
Mycket dold kriminalitet förekommer i samhället och jag önskar att vi kunde öppna upp våra ögon för detta!

///Redaktören


Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Fashionize.se
ForHair.se

<