Till startsidan

In med fler trevliga inom serviceyrket!

"Jag har en hiss och en diss till folk inom servicebranschen, som visserligen är väldigt stor.

Hiss går till en kille på Tele2's support. Han gjorde min dag! Han tog sig tid, han lyssnade och han hade kvar mig tills han hjälpt mig lösa mitt problem. Ros till sådana människor!

Dissen går till Transportstyrelsens "support". Jag vet att de har mycket att göra osv. Men, ger det dom rätten att ge korta, otrevliga svar? Först och främst, telefonkön är värdelös. Ibland är "alla köplatser upptagna", ibland säger rösten "vi beräknar besvara ditt samtal inom 48 minuter". Okej, på vår hemtelefon har vi ingen högtalarfunktion eller headset. Så då får jag sitta där med telefonen i örat i 48 minuter och emellanåt få höra "det är fortfarande kö. tack för att du väntar", precis som att jag har något val om jag vill ha svar på mina frågor. Några gånger blir man urkastad ur kön efter 15-20 minuter och så får man stå i långa kön på nytt. Varför inte ta in fler som svarar i telefon? Eller ordna som många andra företag har, att man får trycka in sitt telefonnummer så att dom ringer upp?
Och sen när man väl kommer fram är det någon sur äldre kvinna som svarar, och jobbar inte alls där för att ge ett gott intryck utav Transportstyrelsen.
Nej, Transportstyrelsen har de senaste veckorna framkallat både en och hundra svordomar!

Detta var bara ett exempel. Så, kort & gott, in med fler trevliga inom serviceyrket. Det är för många företag/organisationer deras ansikte utåt!"


Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Maria,



Vi på Tele2 vill passa på att tacka dig för den fina kommentaren om vår kundservice. Det är vårt motto att alltid erbjuda kunden optimal service. Vår förhoppning är att du även fortsättningsvis kommer att vara nöjd med oss.



Med vänlig hälsning,



Alan Kocevic, Tele2.

2010-06-02 @ 16:39:09

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Fashionize.se
ForHair.se

<