Till startsidan

Jag är inte mindre lycklig för att jag är tjock!

"Jag är trött på att man alltid får skit för att man är överviktig.

Man är inte lika snygg när man är tjock, det får man ofta veta. Man är inte lika mycket värd som andra. Dessutom skyller folk alla ens problem på att man är tjock.

Jag har ont i huvudet.
"Ja, man har det oftare när man är tjock."

Jag är så trött idag.
"Du kanske skulle bli smal."

Jag känner mig ledsen idag.
"Ja, inte så konstigt när du är så fet."

Många gånger har jag fått veta att vad jag än har för problem så är det min storleks fel. Jag är trött på att man ska vara annorlunda eller "fel" bara för att man har mer kött på benen än en annan. Alla ser vi olika ut, när ska vi lära oss att acceptera det och se varje individs värde? Jag är inte mindre lycklig för att jag är tjock, men världen omkring mig vill gärna få mig att tro det. Men jag tänker inte lyssna. För jag mår bra så länge jag är mig själv, oavsett form, färg, kön och storlek."

Tack för mig.


Vill du läsa mer av dagens vinnare går du in på:http://sameoldstories.blogg.se/



Kommentarer
Postat av: elina

jag håller värkligen med!

2010-05-06 @ 20:56:04
URL: http://elinaaz.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Fashionize.se
ForHair.se

<